Jak pisać świetne tytuły SEO
Istnieje wiele typów wielkich liter i wskazówek SEO, które powinieneś znać, pisząc tytuły i podtytuły. Sprawdź ten przewodnik, aby uzyskać więcej informacji. Tytuł to pierwszy punkt kontaktu czytelnika na stronie wyników wyszukiwania (SERP) z marką lub witryną. Ale jak ważne jest to dla SEO? Zawsze wiedziałem, że optymalizacja tytułów jest niezbędna, ale to nie wszystko. Na przykład tytuł SEO może być bramą do potencjalnie wyższych współczynników klikalności i pomóc Ci uzyskać lepszą pozycję w SERP. Ale co to oznacza? Zaletą jest to, że tytuły pomagają złapać i zatrzymać odbiorców.
Czytelnicy zwykle przewijają pierwszą stronę , aby znaleźć to, czego szukają, i tam się zatrzymują. Zazwyczaj to tytuł przyciąga ich uwagę, ponieważ bezpośrednio wskazuje na informacje, których szukają w Internecie. Ale na tym się nie kończy, ponieważ podtytuły są również niezbędne. Tagi podtytułów są również elementem rankingu w wyszukiwarkach. Jednak znalezienie równowagi między tytułem i podtytułem zoptymalizowanym pod kątem wyszukiwarek oraz uczynienie ich atrakcyjnymi może być trudne. W tym krótkim, ale szczegółowym przewodniku przeprowadzę Cię przez to, co musisz wiedzieć, i przedstawię dostępne narzędzia, aby przenieść strategię dotyczącą tytułów na wyższy poziom.
Jak pisać tytuły przyjazne dla SEO?
Oto kilka sprawdzonych metod optymalizacji tagów tytułu i podtytułów:
Uwzględnij kluczowe słowa kluczowe
Znalezienie odpowiednich słów kluczowych to jeden ze sposobów, aby upewnić się, że czytelnicy klikną Twój artykuł i może pomóc mu uzyskać lepszą pozycję pod kątem SEO. Chociaż jest to kluczowe, ważne jest również, aby wybrać je mądrze. Na przykład tytuł taki jak „Metody kondycjonowania i aklimatyzacji w szkoleniu szczeniaka” jest opisowy i bezpośredni oraz zawiera słowa kluczowe, takie jak „metody”, „trenuj” i „szczeniak”. Ale używa również terminów technicznych, które dezorientują czytelników i powodują, że tracą zainteresowanie.
Zamiast tego tytuł taki jak „5 najlepszych praktyk w szkoleniu szczeniąt” jest bezpośredni, zwięzły i używa słów kluczowych zrozumiałych dla ogółu społeczeństwa. Musisz także upewnić się, że dodajesz słowa kluczowe w metaopisie, podtytułach i treści. Uwzględnienie słów kluczowych w każdym aspekcie może pomóc Ci uzyskać lepszą pozycję w SERP.
Rozważ długość
Chociaż chcesz, aby Twoje tytuły były opisowe, musisz upewnić się, że nie zostaną one skrócone w SERP. Na przykład, chociaż mógłbym zatytułować ten artykuł „Różne rodzaje wielkich liter w tytułach i podtytułach stron”, byłoby to opisowe i trafione słowo kluczowe.
Ale byłby też zbyt długi, nudny i potencjalnie skrócony w SERP. To też prawdopodobnie nie zainteresuje czytelnika. Zamiast tego zastanów się, co zobaczy czytelnik podczas przeglądania SERP, aby upewnić się, że nie stracisz jego uwagi od samego początku.

Dołącz haczyki emocjonalne
Haczyki emocjonalne mogą zachęcić czytelników do kliknięcia artykułu i dowiedzenia się więcej. Jednak znalezienie równowagi między zaczepieniem czytelnika podczas opisywania tematu może być trudne. Tytuły muszą odzwierciedlać reakcję czytelnika, nawet jeśli ma to po prostu wzbudzić zainteresowanie lub podniecenie. Zawsze byłem zwolennikiem aliteracji. To zabawne i wciągające, jak „Ekscytujące przykłady”.
Lub, jak wspomniałem wcześniej, poprowadź zwiastunem „5 najlepszych praktyk”. Wtedy czytelnik pomyśli: „Och, chcę wiedzieć, co to jest”. Dostarczasz rozwiązanie ich problemu, a oni dokładnie wiedzą, czego mogą się spodziewać po tym artykule. Powinieneś pomyśleć o korzyściach, jakie zapewnia Twój artykuł i stamtąd pracować. Zadaj sobie pytanie: Dlaczego ktoś miałby chcieć to przeczytać? Czego się nauczą? Jak możesz go wykorzystać do stworzenia pozytywnej korelacji z Twoją marką?

Używaj brandingu, gdy jest to właściwe
Rozważ dodanie nazwy marki, jeśli zatytułujesz stronę docelową lub główny post na blogu. Podczas tworzenia tytułów i podtytułów kluczowe jest również trzymanie się słów, które pasują do głosu Twojej marki. Pomaga to zapewnić spójność w całej witrynie i podczas analizowania treści przez wyszukiwarki.
Właściwe pisanie wielkimi literami
Znalezienie odpowiedniego momentu na pisanie słów wielką literą jest kluczowe. Jeśli zrobisz to nieprawidłowo, tytuł może wydawać się spamem, jak ten „Pięć NAJLEPSZYCH WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH WYNIKÓW KREDYTOWYCH”. Mam na myśli, przewijałbym obok tego. Nie chcę dostać wirusa komputerowego ani brać wskazówek od kogoś, kto tak pisze i zostawia błędy w tytułach.
Naprawmy więc ten: „5 najlepszych wskazówek dotyczących poprawy zdolności kredytowej”. Może nie najlepszy tytuł, ale jestem pewien, że widać różnice w stosunku do oryginalnego tytułu. Możesz także skorzystać z narzędzia „ Zapisz mój tytuł wielkimi literami”, aby znaleźć najlepszą praktykę stosowania wielkich liter dla każdego formatu.
Narzędzia tytułu
Widzisz co zrobiłem. Krótki opis i użycie aliteracji, aby podtytuł był bardziej atrakcyjny. W każdym razie wspomniałem już o jednym narzędziu wcześniej, ale oto kilka innych do rozważenia. Tak więc narzędzie Headline Analyzer Tool może pomóc w testowaniu tytułów, aby upewnić się, że są one przyjazne dla czytelnika i SEO. Zacznij od burzy mózgów nad kilkoma tytułami i dostosuj je zgodnie z analizami narzędzia. Jeśli masz pytania dotyczące optymalizacji tagów tytułowych, zapoznaj się z tym przewodnikiem . Przejdźmy teraz do rodzajów kapitalizacji.
Różne typy kapitalizacji
Oto zestawienie rodzajów kapitalizacji :
- Wielkie litery : Z tego, co omówiliśmy wcześniej, jest to miejsce, w którym pierwsza litera każdego słowa jest wielka, a pozostałe małe.
- Przypadek zdania: Powszechnie praktykowane, pierwsza litera w pierwszym słowie jest wielka, a reszta słowa i zdania jest mała.
- Przypadek tytułu: Tutaj główne słowa tytułu są pisane wielką literą, z wyjątkiem słów łączących, takich jak „i, a, for”.
- Małe litery: Dzieje się tak, gdy wszystkie słowa są pisane małymi literami.
- Wszystkie wielkie litery: jest często używany z przyciskami CTA, takimi jak „KLIKNIJ TUTAJ” i tabulatorami.
- Kapitaliki: świetnie nadają się do podtytułów, w których chcesz je wyróżnić, ale są używane mniejszą czcionką niż reszta tekstu „HELLO THERE” i zwykle są dokładnie taką samą czcionką, jakiej używasz.
- UpperCamelCase: To jest, gdy spacje są usuwane między słowami, ale pierwsza litera jest pisana wielką literą, „LikeThis”.
- lowerCamelCase: Wyświetla słowo małymi literami, z wyjątkiem drugiej litery, na przykład „iPad”. Ale zazwyczaj programiści używają zarówno dolnych, jak i górnych przypadków wielbłąda do kodowania.
- SNAKE_CASE: Zamiast spacji, do oddzielania słów używany jest znak podkreślenia. Słowa są zwykle pisane wielkimi lub małymi literami.
Czy wielkość liter wpływa na rankingi SEO?
Podczas gdy wielkie litery nie mają znaczenia w tagach tytułu, ogólnie najlepszą praktyką jest stosowanie tytułu lub wielkości zdania, aby potencjalnym czytelnikom łatwiej było przeglądać wyniki wyszukiwania. Może to również wpłynąć na współczynnik klikalności (CTR), jeśli tytuł nie zostanie sformatowany w sposób przyjazny dla czytelnika. Na przykład badanie Semrush wykazało spadek CTR, gdy tytuł nie był łatwy do przejrzenia dla czytelników. Innym aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest to, że wielkość liter w adresach URL ma znaczenie w SEO, ale nie bezpośrednio. Oto przewodnik , który możesz sprawdzić, aby dowiedzieć się więcej.

Ostatnie dania na wynos
Spójność jest kluczem do formatowania tytułu i podtytułów w całej witrynie. Jak widzisz, jeśli nie dostosujesz tytułów i podtytułów do SEO, może to wpłynąć na to, jak pojawisz się w wynikach wyszukiwania. Ale ważne jest również, aby wziąć pod uwagę czytelnika i sprawić, by tytuł był łatwy do przejrzenia, gdy szuka informacji. Postępuj zgodnie z tymi najlepszymi praktykami podczas audytu witryny lub tworzenia nowych treści.